ADIDAS ULTRA BOOST KEDŲ SUKŪRIMO ISTORIJA

Kas kedus padaro sėkmingais? Kas žmones priverčia dėl jų atverti pinigines? Kodėl apie kai kuriuos modelius galime šnekėti ir praėjus dešimtmečiams po jų sukūrimo ir kodėl kai kurie modeliai pamirštami tik jiems pasirodžius? Turbūt neįmanoma į tai atsakyti ir vienos sėkmės formulės negali būti, tačiau jei būtų rengiama kedų konferencija, kurioje apie savo patirtį tampant legenda galėtų prabilti kedai, tai adidas Ultra Boost modelis būtų pagrindiniu konferencijos pranešėju bei į jo pasakojimus nespjautų ir laiko patvirtintos ikonos. adidas Ultra Boost viena ryškiausių XXI amžiaus žvaigždžių.

Iš technologinės pusės žiūrint, Ultra Boost keduose nebuvo panaudota nieko naujo. Visos technologijos jau buvo naudojamos anksčiau kituose modeliuose, todėl būtent šis faktas ir sukelia daugiausiai klausimų – kaip Ultra Boost tapo vienais geidžiamiausių?

Boost padas pirmą kartą buvo pristatytas 2013 metais bėgimo keduose Energy Boost. Tai buvo revoliucija visame kedų pasaulyje. adidas šią technologiją kūrė kartu su didžiausia pasaulyje chemikalų gamintoja BASF, o pačio pado išskirtinumas tai, jog jis sudarytas iš tūkstančių mažų kapsulių, kurios sugeria ir išskiria energiją su kiekvienu pėdos primynimu, o ši energijos grąža tapo didžiausia bėgimo avalynės rinkoje. Kaip įrodymas šis technologinis pranašumas tapo 2014 metais vykęs Berlyno maratonas, kuriame Kenijos bėgikas Dennis Kimetto ne tik tapo čempionu pasirinkęs kedus su Boost technologija, tačiau ir 26 sekundėmis pagerino ankstesnį rekordą bei užfiksavo 2:02:57 laiką. Taip pat svarbu paminėti, jog antrąją vietą užėmęs bėgikas taip pat bėgo su Boost kedais, kaip ir moterų grupėje pirmąsias dvi vietas užėmusios bėgikės. Boost tiesiog boomino… bėgime.

Kad ir kokie geri rezultatai buvo pasiekti, tačiau kedai su Boost buvo vertinami kaip sportiniai batai, kurie sukurti atlikti tam tikrą veiksmą ir jie neplito už bėgimo trasų ribų. adidas leido vieną modelį po kito, kol po visų bandymų atėjo Ultra Boost eilė. 2015 metais vykusiame renginyje jie iškilmingai buvo pristatyti kaip geriausi kada nors sukurti bėgimo bateliai ir tam buvo priežastis. adidas šiam modeliui panaudojo geriausias savo turimas technologijas. Be jau minėto Boost, batviršis buvo pasiūtas iš vientisos Primeknit medžiagos, o batelio priekinė ir galinė dalis sujungta su Torsion sistema, kuri leidžia priekinei ir galinei pėdos daliai judėti laisvai bei nepriklausomai viena nuo kitos. Nors visos šios technologijos nebuvo naujiena ir jau buvo naudojamos ne viename ankstesniame modelyje, tačiau ant vieno batelio jos visos kartu buvo panaudotos pirmą kartą. Visgi kaip rodė daugybė ankstesnių modelių, technologijos ir rezultatai nėra pagrindinis faktorius, kad batelis taptų žvaigžde. Svarbu kiekviena detalė.

O viena iš detalių tapo adidas panaudotas slaptas ginklas – NASA naudotas įrenginys, kuriuo buvo tikrinamas erdvėlaivių sparnų įtempimas. adidas tai pritaikė žmogaus kūnui ir su šiuo įrenginiu įdėmiai išanalizavo kaip juda pėda atlikdama kiekvieną judesį, todėl turėdami šią informaciją, visa tai pritaikė dizainui sukurdami batelį, kuris tarsi tampa žmogaus kūno dalimi. „Dizaino kūrimas yra tarsi treniravimas pasaulinio lygio atletą. Talentas yra niekas, jei nėra sunkaus darbo, treniruočių ir mokinimosi iš nesėkmių. Mes matėme Boost technologijos potencialą, bandėme įvairius batviršio konceptus ir ieškojome kaip galime pasiekti maksimalų rezultatą.“ – sakė Matthias Amm, adidas bėgimo kategorijos direktorius. Jiems pavyko sukurti išties unikalaus dizaino batelį, kuris nors buvo skirtas bėgimui, visgi turėjo daugybę savybių, leidžiančių jiems plisti ir tarp laisvalaikio avalynės kategorijos pirkėjų. Storesnis padas ir minimalistis viršus puikiai derėjo, o kuomet baltos spalvos Ultra Boost apsiavė Kanye West per Billboard muzikos apdovanojimus 2015 metais, jie tapo pirmaisiais (arba vienais iš pirmųjų), kuomet sportui sukurti kedai, dar tais pačiais metais tapo ir tikra mados ikona. Baltų Ultra Boost rinkoje tiesiog nebeliko, jie visi buvo nušluoti iš parduotuvių lentynų, o perpardavinėjimo kainos kilo tiesiog akyse. Ultra Boost tapo must-have kedais.

Greit tapę mados ikonomis, jie traukė įvairių sportininkų, atlikėjų ir brand’ų dėmesį, ko pasekoje buvo sukurtas ne vienas bendras įvairiaspalvis collab’as, o bėgant laikui ir pats modelis įgavo naujų formų ir atsirado ne tik žemo profilio versijos, bet ir vidutinio.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *