JORDAN SPIZIKE KEDAI IR JŲ ISTORIJA

Šiais laikais, kuomet nauji modeliai išleidžiami kas keletą savaičių, o retro kedai kas savaitę vis įgauna naujas spalvas ar naujus siluetus, nieko nebestebina toks dažnas naujų modelių atsiradimas ir net besidomintiems kedų kultūra, tampa vis sunkiau susekti visas naujienas. Du tūkstantųjų pradžioje taip nebuvo ir kiekvienas naujas modelis susilaukdavo daugybės vertinimų. Tuo metu kaip tik keitėsi sneakerhead‘ų karta iš tos, kuri užaugo su Michael Jordan į tą, kuriems MJ buvo tik karjerą baigęs krepšininkas ir galbūt pervertinamas vyresniosios kartos, nes NBA lygoje jau žibėjo naujosios žvaigždės. Todėl Spizike atsiradimas 2006 metais įplieskė aistras tarp dviejų kartų.

Turbūt niekas nesiginčys, jog aktorius ir režisierius Spike Lee yra glaudžiai susijęs su Jordan kedų populiarinimu. Jo įkūnytas personažas Mars Blackmon iš filmo „She‘s Gotta Have It“, pasirodė Jordan III, IV, V, VI ir IX reklamose, o Jordan XX reklamoje Spike Lee įkūnijo Jordan istoriją pasakojantį išminčių. Iš visų šių modelių ir yra sulipdytas Jordan Spizike hibridas.

Jordan III – padas ir Elephant print‘as (ne visuose modeliuose). / reklama su Mars Blackmon
Jordan IV – raištelių laikikliai. / reklama su Mars Blackmon
Jordan V – batelio profilis ir šoninis tinklelis. / reklama su Mars Blackmon
Jordan VI – liežuvėlis. / reklama su Mars Blackmon
Jordan IX – kulno dalis. / reklama su Mars Blackmon
Jordan XX – vidinė auliuko dalis. / reklama su Mars Blackmon

Pirmasis rinkoje pasirodęs Spizike 2006 metais buvo ypač riboto leidimo (išleista tik kiek daugiau nei 4000 porų), kurių mažmeninė kaina siekė $175. Senieji sneakerhead’ai, kurių spintose dominavo balta / raudona / juoda spalvos tiesiog šėlo dėl jų manymu rodomos nepagarbos MJ dėl pernelyg didelės ne jo vardinių kedų kainos bei pasirinktų nestandartinių spalvų (pirmasis modelis buvo balta / raudona ir žalia spalvų). Tačiau visa tai tiko jauniesiems sneakerhead’ams, kuriems Spike Lee daugeliu atveju buvo didesnė ikona nei MJ. Senųjų sneakerhead‘ų akyse tai tapo išsišokėlių batais, kurie negerbia istorijos ir nešioja juos tik dėl to, kad jie kažkam gražūs. Atsirado kova tarp kartų. Tačiau kur kova ir diskusijos, visada laimi brand‘as. Niekas niekada nestovi vietoje ir nors pradžioje Spizike buvo numatyta išleisti tik vieną kartą, tačiau šios diskusijos ir greit išpirkta pirmoji modelio serija, Jordan brand‘ą paskatino išleisti naujas spalvas.

Tai buvo lyg druska ant žaizdos seniesiems Jordan kedų mylėtojams, kurią su pasimėgavimu pylė naujoji karta. Jordan toliau ėjo savo keliu, tačiau tuo pačiu norėdami nebeerzinti senųjų pirkėjų bei galbūt praplėsti Spizike gerbėjų gretas, Spizike išleido panaudodami OG modelių spalvas, kas suminkštino visų širdis bei praėjus keletai metų po pirmojo modelio pasirodymo visi lyg aprimo ir susitaikė su tuo, kad nebebus viskas taip, kaip buvo anksčiau.

Spizike tapo lyg simboliu, rodančiu tai, kad net ir kedų pasaulyje yra kartų kaitos ir gali kiek įmanydamas laikytis istorijos bei dievinti Michael Jordan, tačiau po MJ atsiranda naujos žvaigždės, kurios anksčiau ar vėliau užims dievaičio, su kuriuo užaugai, vietą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *