NIKE CORTEZ BATELIŲ ISTORIJA

Nike Cortez… Bateliai, kurie atsirado anksčiau nei pati Nike kompanija. Bateliai, nuo kurių prasidėjo Nike istorija.

Prieš Nike buvo Blue Ribbon Sports, kurią įkūrė Phil Knight kartu su bėgimo treneriu Bill Bowerman. Ši jauna kompanija prekiavo Japonijos gamintojo Onitsuka Tiger bėgimo bateliais, o kadangi Bill norėjo viso ko geriausio savo treniruojamiems atletams ir vienam iš pagrindinių bėgikų patyrus traumą, jis suprato, kad daugelis tuometinių bėgimo batelių neturi pėdos arkos apsaugos, tad atsižvelgdamas į tai, sukūrė naują batelio dizainą, kurį nusiuntė Onitsukai į Japoniją. Bateliai buvo sukurti greičiui – aerodinaminis paviršius ir per visą padą esančios skirtingo kietumo EVA putos, tarsi atspindėjo Bill mėgiamą frazę – „tigras geriausiai medžioja kuomet yra alkanas“. Baltos, raudonos ir mėlynos spalvų derinio bateliai buvo sukurti aukščiausių rezultatų trokštantiems bėgikams.

Batelius buvo ruošiamasi pristatyti 1968 metais Olimpinėse žaidynėse, kurios vyko Meksikoje, tad juos norėta pavadinti TG-MEXICO (Tiger Mexico), tačiau tam paprieštaravo Onitsuka. Po naujo vardo paieškų, visi sutarė, jog naujas pavadinimas bus AZTEC. Visgi ir su šiuo pavadinimu nebuvo lemta susieti naujųjų batelių, kadangi labai panašų pavadinimą jau turėjo adidas – azteca gold. Tad neliko nieko kito tik vėl galvoti kaip pavadinti kedus ir kaip juos susieti su Meksika. Bill ir Phil pradėjo kapstyti istoriją, kol parinko bateliams ispanų konkistadoro Hernando Cortez pavardę, kuris nugalėjęs actekus, įkūrė miestą, kurį dabar žinome kaip Mexico.

Pristačius Cortez, jie iškart tapo vienais populiariausių, kurių norėjo daugybė bėgikų. Visgi kaip dažniausiai būna, retai viskas klostosi taip, kaip galima tikėtis. Po ilgų darbo metų, Onitsuka Tiger nutraukė sutartį su Blue Ribbon Sports bei batelių pardavimus JAV patikėjo kitai kompanijai. Phil Knight jautė nusivylimą, jog tiek daug prisidėjus prie Onitsukos sėkmės, juos taip paprastai nori pakeisti, tad turėjo tik du pasirinkimus – pabaigti batų verslą arba kurti kažką naujo. Kartu su Bill Bowerman, 1971 metais jie pradėjo gaminti Cortez batus su Swoosh ženklu ant šono ir įkūrė Nike kompaniją. Bateliai, kaip Nike gaminys, buvo pristatyti 1972 metais sporto prekių parodoje Čikagoje, o kiek vėliau, tais pačiais metais, visam pasauliui prisistatė Miuncheno Olimpinėse žaidynėse.

Tai negalėjo praslysti Onitsukai pro akis. Onitsuka naują avalynės kompaniją Nike padavė į teismą dėl batelių plagijavimo, tačiau Nike atsilaikė ir šioms abejoms kompanijoms buvo leista naudoti tą patį batelių dizainą, tačiau tik Nike gavo leidimą naudoti Cortez pavadinimą.

Naujuoju gamintoju žavėjosi vis daugiau bėgikų, tačiau jie nebuvo tik dar vieni eiliniai sporto batai. Jie atrado savo klientus už sporto komplekso sienų ir vis dažniau juos buvo galima išvysti gatvėse ar net kino teatruose. Praėjus keliems metams po Cortez pasirodymo, 1974 metais Nike pristatė ir moterišką batelių versiją – Senorita Cortez, kuriuos labiausiai išgarsino aktorės Farrah Fawcett pasivažinėjimas riedlente pirmuose Čarlio Angeluose.

Bateliai filmuose ir ant įžymių žmonių kojų puikavosi labai dažnai, tad net beprasmiška vardinti kiek žvaigždžių juos avėjo, tačiau verta paminėti Cortez kedų pasirodymą filme Forrest Gump su Tom Hanks, kuriuos jis apsiavęs bėgo per visą JAV ir bateliai nuo to laiko lyg atgijo iš naujo. 

Jei bateliai matomi filmuose ar spaudoje, reiškia jie matomi ir gatvėse. Cortez, dėl gaminamų skirtingų spalvų, ypač pamėgo Kalifornijoje įsikūrusios BloodsCrips ir MS-13 gaujos, kadangi nešiodami skirtingų spalvų Cortez kedus, gaujų nariai galėjo parodyti savo ištikimybę vienai ar kitai grupuotei, todėl šis batelis tuo metu galėjo išsaugoti gyvybę ar užtraukti pražūtį pasirinkus netinkamas spalvas ir pasirodžius ne tame rajone. Nors Cortez tuo metu pamėgo ne tik Los Angeles gaujos, tačiau ir rytuose įsikūrę mafijos atstovai bei bateliai įgavo nekokią reputaciją, tačiau bėgant laikui šis šleifas po truputį traukėsi ir Cortez iki šiol mėgiami tarp skirtingų žmonių, lyg tokiu būdu juos visus jungtų į vieną bendrą grupę, o Nike savo seniausią modelį, per daugiau nei keturiasdešimt penkių metų istoriją, keitė ir medžiagų parinkimą, ir modifikavo dizainą, tačiau visgi pats populiariausias išliko klasikinis modelis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *