TIMBERLAND CLASSIC 6 INCH WATERPROOF BATŲ ISTORIJA

Kilę Naujojoje Anglijoje, Timberland batai tapo viena tų ikoninių detalių, kurios atspindi „Made in the USA“ dvasią. Batai, kurie sukurti darbui atšiauriomis oro sąlygomis, tapo vienais iš Amerikos simbolių skleidžiamų po visą pasaulį.

Skaitant istorijas apie kedus, dažnai randama romantinių istorijų, kaip dizaineriui kilo viena ar kita idėja sukurti tokį ar kitokį modelį. Kaip žiūrint pro langą į lietų kyla vienos idėjos, kaip stebint įvairius pastatus kyla kitos idėjos, o kaip vartant įvairius knygos puslapius dizaineriams kyla dar kitokios idėjos, tačiau Timberland batai visai kas kita. Tai batai sukurti atlikti tam tikrą funkciją ir tik vėliau jie paplito patiems jų kūrėjams niekada neplanuotu mastu po visą pasaulį. Timberland klasikiniai batai yra kurti vyrams, dirbantiems lauke kintančiomis oro sąlygomis, kur dažnai būna drėgna ir šalta. Taigi kodėl šiuos batus perka pasaulinės įžymybės, kodėl juos galima įsigyti madingose alėjose, kuriose šalia prekiaujama ir garsiais dizainerių rūbais bei avalyne? Kas šiuos funkcionalius batus iš miškų perkėlė į didmiesčių gatves?

Nors dėl Timberland batų populiarumo dažnai manoma jog jie gaminami šimtmečiais, tačiau pats Timberland vardas nėra toks jau senas. Timberland batų istorija kilo iš Abington Shoe Company, kuri gamino batus Naujosios Anglijos darbininkams. Šios kompanijos akcijas žingsnis po žingsnio pirko Odesoje (Ukraina) gimęs Nathan Swartz, kol 1955 metais jis tapo vienvaldžiu savininku, o 1973 metais kompanija pakeitė pavadinimą į Timberland Company (medžiais apaugusios žemės kompanija).

Turbūt niekas nesiginčys, jog medkirčių darbas patenka tarp pačių sunkiausių ir pavojingiausių pasaulyje, o dirbant įvairiomis oro sąlygomis apavas yra ypač svarbus. Naujoji Anglija įsikūrusi šiaurinėje JAV dalyje šalia Atlanto vandenyno, taigi šiame regione yra visi keturi metų laikai, kuomet lietingus rudens periodus keičia šaltos žiemos, o po žiemos ateina šilti pavasariai bei karštos vasaros. Gaminant darbo batus, į tai privaloma atsižvelgti, tačiau svarbu ne tik tai. Dirbant medienos pramonėje, be skirtingų oro sąlygų svarbu ir tai, jog batai būtų tvirti bei saugantys nuo įvairių sutrenkimų. 

Į visa tai atsižvelgdamas, Nathan Swartz sūnus Sidney Swartz, 1973 metais pristatė neperšlampamus Timberland Classic 6 Inch batus.

Viskas gimsta iš idėjos, kuria tiki ir dėl jos kovoji. Idėja aplinkiniams tik pradžioje atrodo kvaila užgaida, kol galiausiai tai tampa pasauliniu fenomenu, kurį noriai kopijuoja visi. Sidney Swartz su tuo susidūrė, siekdamas sukurti batus, kurie taptų visos Timberland kompanijos pagrindu, tačiau mažai kas tikėjo, jog jie išvys dienos šviesą. Kurti odinius batus, kurie būtų neperšlampami ir tinkami įvairioms oro sąlygoms daugeliui atrodė kvaila ir neįmanoma užgaida, tačiau būtent dėl šios užgaidos, atkakliai laikydamasis savo idėjos bei naudodamas geriausias medžiagas bei ypač kreipdamas dėmesį į kiekvieną detalę, Sidney Swartz sukūrė originaliuosius geltonuosius batus su bato šone įspaustu logotipu, kas tuomet buvo neįprasta, bet tai taip pat tapo viena iš sėkmės priežasčių, kuri leido atpažinti batus.

Į batų savybę, jog jie neperšlampami, kompanija žiūrėjo ir vis dar žiūri ypač rimtai. Vienas iš testavimo būdų pirmaisiais kompanijos metais buvo palikti batus įmonės tualete per naktį bei ryte patikrinti ar jie neperšlapo. Testavimo būdai bėgant metams tobulėjo ir keitėsi, jie buvo bandomi prie įvairių sąlygų bei įvairiais būdais, kad įsitikinti, jog šie batai užtikrina garantuotą vandens nepralaidumą.

Batai sparčiai plito tarp darbininkų ir kompanija pradėjo greitai augti bei 1985 metais jau buvo parduota milijonas porų šių batų. Visgi tai buvo tik pradžia. Kaip ir su daugybe retro kedų modelių, kurie šiomis dienomis yra tapę mados ikonomis, taip ir Timberland, dėl savo populiarumo turėtų nepamiršti ir narkotikų prekeivių.

Naujosios Anglijos valstijos dalis ribojasi su New York valstijos dalimi bei augant batų paklausai, nenuostabu, jog juos vis dažniau pradėta matyti ir New York mieste. Kadangi batai sukurti darbui bet kokiomis oro sąlygomis bei būdami pakankamai tvirti ir tokiu būdu leidžiantys apsiginti nuo užpuolikų, labai tiko žmonėms, kurie įvairiais būdais užsidirba gatvėse.

Nepaslaptis, jog 90-aisiais, vis labiau populiarėjantis hip-hop muzikos stilius buvo ypač glaudžiai susijęs su gatvės kultūra, tad vis dažniau ir ant populiariausių atlikėjų kojų, tokių kaip The Notorious B.I.G.DMX ar Jay-Z, buvo galima išvysti geltonuosius batus. Šis muzikos bei apsirengimo stilius, ypač glaudžiai susijęs su krepšiniu, tad kol nebuvo NBA įvestas aprangos kodas, daugybė krepšininkų į arenas atvykdavo su darbininkams kurtais batais. Batai tapo populiariu pasirinkimu tarp jaunimo garbinamų žmonių, jie vis dažniau pradėjo būti matomi televizijoje per įvairias laidas ar muzikinius klipus. Timberland pirmiausiai tapo vienais iš New York simbolių, tačiau greitai išplito po visą šalį bei tapo geidžiama preke visame pasaulyje.

Kaip ir daugelis kitų ikoninių modelių, Timberland batai praleido daugybę metų tamsiuose getuose, ant narkotikų prekeivių, gatvės nusikaltėlių ar darbščių darbininkų bei medkirčių kojų, kol keitėsi laikai, šviesėjo dienos bei mados industrija nebenorėjo atrodyti tokia atitolusi nuo paprastų žmonių, nenorėjo atrodyti tokia gležna ir siekė parodyti save kaip turtingą asmenį, tačiau visko pasiekusį per sunkų darbą bei į savo gretas įsileido vis daugiau stiliaus detalių susiformavusių gatvėse, kurių tarpe buvo ir Timberland batai.

Per daugybę metų, kol gaminami šie geltonieji batai, jie išliko nepakitusio dizaino ir tik šiek tiek buvo atnaujintos technologijos, tad iki šių dienų galima justi viską, kaip Sidney Swartz sukūrė.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *